واكنش خشم آلود رسانه های غربی به سفر لاوروف به سوریه
نوشته شده توسط : zwembril

سرگی لاوروف وزیر، خارجه روسیه روز گذشته سه شنبه(18بهمن ماه جاری) برای دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه به دمشق سفر كرد. این دیدار در راستای كمك برای یافتن راه حلی به منظور جلوگیری از تشدید مشكلات داخلی در سوریه صورت گرفته است. در همین حال رسانه های غربی چون بی بی سی، صدای آمریكا، صدای رژیم صهیونیستی، یورونیوز و دویچه وله بدون در نظر گرفتن احتمال نتایج مثبت این سفر در كمك به حل مناقشه در سوریه می كوشند به سیاه نمایی پرداخته و سفر لاوروف به سوریه را یك بازی سیاسی و به نفع دولت بشار اسد تفسیر كنند. به گفته این رسانه ها سفر لاروف تنها با استقبال حامیان بشار اسد مواجه شده است! این رسانه ها هم چنین وتوی قطعنامه ضدسوری غرب توسط چین و روسیه را اقدام دیگری معرفی كردند كه نارضایتی كشورهای غربی را برانگیخته و به ضرر مردم سوریه است. جالب توجه اینكه

محورهای اصلی رسانه های غربی در اخبار مربوط به این موضوع عبارتند از؛

- القای سیاسی بودن این سفر و حمایت لاوروف از بشار اسد!

- انتقاد از وتوی روسیه و چین و بیان مخالفت های غرب با این اقدام

** القای سیاسی بودن این سفر و حمایت لاوروف از بشار اسد

-----------------------------------------------------------------------

تارنمای بی بی سی فارسی در خبری نوشت: وزیر خارجه روسیه در میان استقبال ده‌ها هزار نفر، وارد دمشق شد. سرگی لاوروف پس از دیدار با بشار اسد گفت كه رییس جمهوری سوریه آماده است با تمام نیروهای سیاسی وارد گفت وگو شود و ماموریت فرستاده های اتحادیه عرب را تمدید كند.

این رسانه افزود، روسیه در حالی از راه حل دیپلماتیك سخن می گوید كه بمباران سنگین شهر حمص همچنان ادامه دارد. امروز تانك ها هم وارد خیابان شده اند.

پایگاه خبری صدای آمریكا هم در این خصوص نوشت كه سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید كه بشار اسد رییس جمهوری سوریه به وعده هایی كه برای اصلاحات داده است عمل خواهد كرد و به زودی تاریخی برای همه پرسی در مورد قانون اساسی جدید با هدف گسترش مشاركت سیاسی اعلام خواهد داشت.

این رسانه در ادامه افزود، آمریكا كه روز دوشنبه سفارتخانه خود را در دمشق بست، نسبت به گفته های اسد ابراز تردید كرد.

تارنمای دویچه وله فارسی روز گذشته با اعلام خبر سفر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به سوریه نوشت: در پی ادامه سركوب‌ها و بمباران شهر حمص و وتوی قطعنامه از سوی پكن و مسكو در شورای امنیت، حال روسیه به دیپلماسی فعال روی آورده است.

به نوشته این رسانه كشورهای عربی و غربی تصمیم چین و روسیه را 'اقدامی باورنكردنی' خواندند. این رسانه امروز در خبری دیگر در خصوص این دیدار نوشت: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در پی ملاقات با بشار اسد رییس جمهور سوریه در دمشق از تعهد وی به پایان دادن خشونت در این كشور سخن گفته است.

تارنمای یورونیوز در این رابطه در خبری نوشت وزیر خارجه روسیه دیدار خود با بشار اسد را بسیار مفید خواند. به نوشته این رسانه او در یك كنفرانس مطبوعاتی گفت: آقای اسد در مورد توقف خشونت ها به او اطمینان داده و اعلام كرده كه از بازگشت و همچنین افزایش تعداد بازرسان اتحادیه عرب در تمام نقاط بحرانی سوریه استقبال می كند.

تارنمای صدای رژیم صهیونیستی در خبری نوشت كه وزیر خارجه روسیه آقای سرگی لاوروف، طبق وعده ای كه از سه روز پیش داده بود، ظهر امروز وارد دمشق شد و با استقبال گرم حكومت سركوبگر اسد روبرو گردید!

**انتقاد از وتوی روسیه و چین

----------------------------------

تارنمای دویچه وله ضمن اعلام خبر سفر لاوروف به سوریه با اشاره به واكنش های كشورها و سازمان های غربی در خصوص وتوی قطعنامه ازسوی چین و روسیه كوشید روسیه را محكوم كند و در این راستا نوشت: هیلاری كلینتون وتوی قطعنامه سوریه از سوی چین و روسیه را 'مضحك' خوانده است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر وتوی قطعنامه سوریه توسط روسیه و چین را عملی 'ننگین' خواند. بریتانیا، آمریكا، ایتالیا و فرانسه در اعتراض به وتوی این قطعنامه، سفرای خود را از دمشق فراخوانده‌اند.

كاخ سفید ضمن هشدار به چین و روسیه تاكید كرد كه حمایت این دو كشور از رژیم اسد ثمری نخواهد داشت. جی كارنی، سخنگوی كاخ سفید، تصریح كرد كه 'پشتیبانی از رژیم اسد محكوم به شكست است'.

یورونیوز هم ضمن اعلام سفر لاوروف به سوریه از انتقاد غرب نسبت به وتوی طرح قطعنامه كناره گیری بشار اسد از قدرت توسط روسیه و چین در شورای امنیت سخن گفت و افزود كه سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه علیرغم انتقاد كشورهای غربی وارد دمشق شد.

تارنمای صدای رژیم صهیونیستی هم در خبری به منظور القای این مطلب كه وتوی روسیه و چین اقدامی بوده است كه به منظور دفاع از جناح بشار اسد صورت گرفته نوشت: طرفداران اسد كه ازسوی نهادهای اطلاعاتی سوریه بسیج شده بودند، به هنگام استقبال از لاوروف فریاد می زدند: روسیه متشكریم، چین متشكریم. آنها ادعا می كردند! كه: ما از سوی همه ملت سوریه آمده ایم تا از روسیه سپاسگزاری كنیم.

این رسانه صهیونیستی افزود: طرفداران دولت در دمشق با پرچم های سوریه و روسیه به استقبال وزیر خارجه قدرتی رفتند كه همچنان در مقابل درخواست برخی كشورهای عربی و غربی برای بركناری بشار اسد مقاومت می كند.

**سخن آخر

--------------

رسانه های غربی و صهیونیستی درحالی می كوشند وتوی قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت ازسوی چین و روسیه و متعاقبا سفر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه به دمشق را در راستای حمایت از دولت بشار اسد تفسیر كنند كه اینگونه اقدامات ازسوی روسیه در شرایط كنونی می تواند در بهبود شرایط ملتهب حاكم بر سوریه موثر باشد. در مقابل اقدامات كشورهای غربی تنها در راستای دخالت و تشدید بحران در سوریه قابل توجیه است. حمایت سازمان های بین المللی مانند دیده بان حقوق یشر از موضع كشورهای غربی و سكوت آنها در برابر دیكتاتوری حاكم در كشورهایی مانند قطر و عربستان باعث شگفتی افكار عمومی جهان شده است.

پژوهش**م.الف**9123





:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمد جواد در تاریخ : 1390/11/20/4 - - گفته است :

سلام وبلاگد خيلي خوبه حتما من بهت سرميزنم تو هم بهم سر بزن اگه با تبادل لينک موافقي منرو با نام : نرم افزار هاي توپ اندرويد لينک کن و به من خبر بده با چه نامي لينکد کنم اگه خواستي همين الان لينکد ميکنم ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: